Aprilia SXV Nouvelle Vage 550h

Feladva:2013-09-12 10:19:26

A hobbiversenyzőknek sokszor túl sok 180-200 lóerő. Nem is túl felhasználóbarát,és sokszor feleslegesen drága is a fenttartása.
Ezzel a világon mindenhol vannak így hétvégi pályázók.
Az Indies-nél épült Aprilia is ennek a megfontolásnak lett az eredménye.
A cél 110kg maximális súlyhatár,és 70Le hátsó keréken.
Így formálódott meg a Nouvelle Vage,vagyis az új hullám!


Egy pályanapra elengedhetetlen a megfelelő aerodinamika, így tervezőink először a is megszabadították az SXV-t supermotos küllemétől,és egy ultrakönnyű,ám annál formásabb idomot kreáltak rá.




Következő lépésben módosították az első futóművet, és a féket. Azonban ezek módosítása magával vonta a hűt elhelyezésének módosítását is. A gyári fék az ultra könnyű tömegnek ,és a módosított geometriának egyszerűen túl sok volt, így egy egyoldalas,és kisebb átmérőjű tárcsát kapott a hobbimotor.

Ez első tesztkörök alkalmával kiderül a hűtés sem elégséges,így egy komplett szellőzőrendszert kelett építeni ami keresztül vág a motoron és kielégíti a megnövekedett termikus hatásokat.





Természetesen módosítsra kelett hogy kerüljön az üzemanyag tartály, a gyári kipufogó rendszer,és a hátsó traktus is, mindenből nagyobb,hosszabb,erősebb, és mindezt úgy,hogy könyebb legyen.

A végcél egy akár tömeggyártásba is kerülhető modell lett volna, de végül csak egy építész élete munkája alakult ki belőle.

A végeredmény kereken 110kg száraz tömeg lett,ami teletankolva,és minden szükséges folyadékkal feltöltve sem lépi túl a 135kg-ot.











Én személy szerint úgy gondolom lenne létjogosultsága ennek,vagy egy hasonló könnyű,de mégis megfelelően erős,és könnyen kezelhető sportmotornak az Aprilia kínálatában.


 



Szólj hozzá,vagy oszd meg: