Használt motor teszt: Aprilia SMV750 Dorsoduro – 2010

Feladva:2013-09-13 08:24:07

Egy rövid szöveges és videós értékelés az Aprilia modern huligánkodós motorjáról.


A Dorsoduro a meztelen Shiver modell alapjaira épült, és 2008-tól vált elérhetővé. A váz és az erőforrás maradt, viszont új hátsó lengővillát kapott és szupermotó külsőt.



 Az erőforrás az első saját építésű négyütemű Aprilia blokk, V elrendezésű kéthengeres. Elektronikusan felülbírált gázkart kapott, melyről több panasz is olvasható a neten, főként a reakcióidőt illetően. Ezzel szemben három éves tesztmotorunk nagyon pontosan és közvetlenül reagált, semmilyen problémát nem tapasztaltam vele kapcsolatban, inkább egy nagyon kellemes meglepetésként ért működése. 3 üzemmódot kapcsolgathatunk a motorvezérlést illetően, melyek könnyen, menet közben is átválthatóak elzárt gázállásnál. A sport üzemmód nagyon huligános, a motor egy igazi energiabomba. A nagy nyomatéknak és a jól kidolgozott teljesítmény-leadásnak köszönhetően nem érezzük kevésnek a papírokban megadott 92 lóerőt. A túra üzemmód már egy lehelettel finomabban adagolja a gázt, azonban nem érezni túlzottan nagy különbséget. A tulaj tapasztalatai alapján a fogyasztás nem lesz alacsonyabb ebben az üzemmódban, így ezt a hangolást csupán az utassal való motorozásra ajánlanám a sisakok összekoccanásának elkerülése végett. A legnagyobb meglepetés az eső üzemmód! A teljesítmény hirtelen eltűnik, a gázreakció radikálisan megváltozik. A gázkaron annyit húzhatunk, mint a régi kisebb veterán motorokon a magasabb fokozatokban, történni is nagyjából ugyanannyi fog, a gyorsulás halvány jelei – ezt az üzemmódot valószínűleg nagyon kevesen használhatják ki . . .


 


A váz, felfüggesztés és a fékek kiválóan dolgoznak. Meglepő, hogy utóbbiakra Aprilia felirat került, holott a Brembo gyártja őket. Az üléspozíció kényelmes, viszont nekem túl magas és az ülés is túl kemény. Inkább 180 cm felettiek számára lehetett tervezve, míg az ülés vastagsága a dizájn oltárán vesztette el a kényelmességét. Könnyen irányítható, vadabb és lassabb tempóban is kellemes a motorozás. Jól áttekinthető és elegendő információt nyújt a kijelző is, a sebességrekord mellett a pillanatnyi fogyasztás is elérhetővé válik.


 


Kitűnő továbbá a fogyasztás is, normál tempóban akár 5 litertől kevesebb is lehet a vas étvágya. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ritkán kellene tankolnunk, mivel az üzemanyag tartály nagyon kis kapacitású, csupán 12 literes. A keskeny felépítés miatt fura kialakítást kapott a tank belseje, így tankolni is bonyolult a benzin visszafröccsenése nélkül.


 


Összességében a Dorsoduro egy igazi élménymotor. Abban nem vagyok biztos, hogy szupermotóként használnám pályán, viszont mint egy jól kidolgozott funbike megállja a helyét. A szemet gyönyörködtető formaterv, a mesterien kidolgozott részletek és a lélegzetelállító V2 hang mind magáért beszél. Azonban - hogy pár kellemetlenebb dolgot is megemlítsek - a külföldi tulajok nagy része találkozott már valamilyen elektronikai meghibásodással, és ez alól tesztmotorunk gazdája sem volt kivétel. Az értékelésben sokkal erősebb lehetett volna a Dorso, ha az ülés kényelmesebbre az ára pedig alacsonyabbra sikerült volna.


 


RSVRocky


 



Szólj hozzá,vagy oszd meg: